Jdi na obsah Jdi na menu
 


 


Omega 3 mastné kyseliny   - spravné tuky pro vaše zdraví!

 

Tuky často řadíme do jedné skupiny, přitom je velice důležité umět je rozdělovat. Zajisté je pravda, že syté tuky (ty které jsou obsažené v mase a v mléce) mají negativní účinky, především konzumované ve větší míře mohou vyvolat obezitu a vznik poruchy srdečního oběhu.

Ale stejně tak je pravda, že existují “dobré”tuky, které jsou nenahraditelné a zaručují nám dobrý zdravotní stav. Kyselé tuky omega-6 a omega-3 jsou doporučené jako “podstatné”, protože se nemohou syntenzovat do našeho organismu, ale musejí být nutně přijmuty naší stravou. Jejich nedostatek způsobuje vážné choroby.

Je statisticky prokázáno, že konzumace rybího tuku, který je bohatý na tuky Omega-3 je velice nízký: sotva jedna porce týdně, proti dvěma až třem doporučeným dávkám, které chrání naše zdraví. Není náhoda, že v národech ve kterých se konzumují ryby bohaté na Omega-3 jako například eskymaci a japonci, je úmrtnost na srdeční selhání a poruchy oběhového systému značně nižší než v jiných zemích. 
  
Proč?


Kardiovaskulární nemoci - Ochrana srdce a sév.

I když jde o tuk, je našemu tělu jen a jen prospěšný. Rybí tuk je vyloženě elixír zdraví a dá se říct, že i mládí. Nejenom, že podporuje správnou činnost srdce, ale snižuje také hladiny látek, které v našem těle dokáží natropit pořádný zmatek. Právě omega-3 esenciální mastné kyseliny, které tuk obsahuje, snižují hladinu triglyceridů v našem těle a tím omezují také riziko vzniku aterosklerózy. Laicky řečeno – zabraňují tomu, aby se vám ucpaly tepny. Tytéž kyseliny mají ještě další příznivé účinky, pro které jsou rybí tuk a vůbec rybí maso a plody moře tak zdravé – způsobují nižší přilnavost krevních destiček, čímž snižují pravděpodobnost vzniku krevních usazenin a následné embolie.

 
Těhotenství - Ideální pro budoucí maminky.
Kromě toho mají omega-3 mastné kyseliny protizánětlivý účinek a pozitivní vliv na léčbu kožních chorob, jako je například lupenka. Nadto je rybí tuk také úspěšným prostředkem v boji s revmatoidní artritidou a působí proti bolestem svalů a kloubů. Rybí tuk se díky svým pozitivním účinkům doporučuje také těhotným ženám; zvyšuje totiž porodní váhu novorozenců. Proto nezapomeňte v těhotenství zařadit do svého jídelníčku hodně rybího masa a plodů moře nebo alternativní Omegu 3 rybí tuk. První způsob, tedy pravidelná konzumace ryb a mořských živočichů, je ale přece jen přirozenější.

 
Alergie
Také alergologové doporučují pacientům  omega 3 kyseliny v kapslích.Zatímco probiotika pomáhají udržovat v kondici střeva, de facto největší imunitní orgán těla, omega 3 mastné kyseliny zpomalují stárnutí buněk, mají protizánětlivé účinky a navíc posilují srdce a cévy, a tím i celou imunitu. 

 Další informace připravujeme.




 


 

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář